Wie weet waar dit voorwerp voor dient?

Dit zat in een oude doos uit een erfenis, samen met een klein tafelweefgetouw. De eigenaresse was altijd bezig met 'vrouwelijk handwerk', dus ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft. Ik heb het in elkaar gezet, maar weet niet of ik het correct heb gedaan.

Picture for question
2 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Om een lap borduurgaas (of -stof) in op te spannen. Als ik het goed heb gegoogled wordt het een tambour genoemd.