Hoe plak ik reeds gebakken klei aan elkaar?

Hoe plak ik gebakken klei aan elkaar? Kan dat met lijm, zo ja weet iemand welke lijm? Ik wil namelijk graag klei figuren op mijn vaas plakken.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.6K
Amadea
2 jaar geleden
Lees ook bij https://www.startpagina.nl/v/kunst-cultuur/beeldende-kunst/vraag/65708/ongebakken-gedroogde-klei-lijmen-gebroken/

Antwoorden (2)

Als de te verlijmen vlakken niet goed op elkaar passen kun je het best montagekit gebruiken. Dit vult oneffenheden op.
Bij goed op elkaar passende vlakken zou je ook gebruik kunnen maken van twee-componenten lijm.
3 jaar geleden
Op de kunstacademie deden we dit met houtlijm, dat werkte het beste.