bestaat biologisch afbreekbaar garen?

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar biologisch afbreekbaar garen of draad. Ik moet er iets mee vast kunnen maken wat ik daarna gewoon in de natuur kan gooien. Het mag niet snel oplosbaar zijn. Je moet er bijvoorbeeld thee mee kunnen zetten en daarna in je tuin kunnen gooien. Iemand adviezen en/of ervaringen?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

JA. Alle natuurlijke vezels zijn biologisch afbreekbaar. Denk hierbij aan katoen, bamboe en wol. Katoen en bamboe breken wat sneller af dan wol.
Polyester is afbreekbaar onder invloed van UV-licht, maar dat noem ik niet biologisch afbreekbaar.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Hoelang duurt het ongeveer voordat het afbreekt?