Is het strafbaar als ik logos van hout verkoop zonder winst?

Ik wil namelijk voor mijn hobby houten logo's maken met 3d effect maar voor 100logo's in mijn huis heb ik geen plek dus wil ze voor de kost prijs verkopen mag dit?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Logo's maken, in de zin van zelf verzinnen, is geen enkel probleem. Logo's namaken, zelfs als je ze enigszins bewerkt hebt i.v.m. het 3D effect mag alleen met toestemming van de copyrighthouder. Die toestemming zul je waarschijnlijk niet hebben. In dat geval is het antwoord: nee, dat mag niet.

Dat gezegd hebbende, als het op kleine schaal gebeurt, zonder winstoogmerk dan zullen weinig bedrijven daar snel een probleem van maken. En doen ze dat wel, dan zul je waarschijnlijk eerst een waarschuwing krijgen alvorens het echt financiële of juridische gevolgen gaat krijgen.