Kun je lagen stof uit een rok/jurk halen?

Ik heb een jurk gekocht, alleen zitten er drie lagen stof tussen de bovenste en de onderste laag stof. Hierdoor wordt de jurk erg poeferig, en groot. Ik zou graag een of twee lagen er uit willen halen. Mijn vraag: is dat mogelijk, en zo ja hoe? Eventueel naar de kledingmaker vind ik ook geen probleem, alleen heb ik niet zo'n groot budget. (Plaatje toont wat ik bedoel met poefie, het lijkt nu net een prinsessen jurk, ik zou graag willen dat de rok wat meer om het lichaam valt)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik zou wel naar een goeie kleermaker gaan.
zou het hele model er niet uit zijn als je stof weghaalt?
jammer, het is een prachtige jurk!
misschien moet je er ook even aan wennen...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is inderdaad een prachtige jurk, maar het wordt wel heel prinsesachtig als ik hem aan heb!

Antwoorden (1)

Dit model vraagt om een slanke taille. Als je de tussenlagen er uitknipt, hou je toch een dikke rand in de taille, het wordt dan nog niet wat je beoogt. Je moet de hele rok er af tornen en vervolgens de tussenlagen wegnemen en opnieuw rimpelen en aan-naaien. Maar als je deze vraag stelt, ben je waarschijnlijk niet in staat om dat voor elkaar te krijgen. Dus op naar een atelier.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Daar heb je gelijk in, dat was ook mijn overweging, vandaar mijn vraag. Interessante aanname, ik ben best handig, maar rimpelen is inderdaad iets wat ik (nog) niet kan. Hoeveel zal een kledingmaker er ongeveer voor vragen? (De dichtsbijzijnde kledingmaker is nog steeds ver, anders was ik er even langs gereden om het te vragen).
Ivana
6 jaar geleden
Dat zou ik echt niet weten, want die heb ik nog nooit nodig gehad.:)