Nee, latexverf is een oplosmiddelvrije, waterverdunbare emulsieverf. Zij bevat weinig of geen vluchtige organische oplosmiddelen zoals alcoholen. Je kunt ook verpakking lezen of informeren bij de fabrikant om het helemaal uit te sluiten.

Alcohol is trouwens niet precies, welke alcohol bedoel je? Het is een groep van stoffen met verschillende eigenschappen. Voorbeelden zijn ethanol, sorbitol, methanol, isopropanol en glycerine.