Gekrompen wollen trui terug in model krijgen?

Ik heb een aantal wollen truien (zo'n model dat vaak over een overhemd wordt gedragen)
De truien had ik uit voorzorg al een maat te groot gekocht, maar ze zijn nu gekrompen.

Ik vroeg me af wat de makkelijkste manier is om ze weer terug te krijgen in hun originele vorm.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Wat je kan proberen is dit :
Goed nat maken en uithangen op een hanger en dan langzaam en voorzichtig uitrekken tot de juiste vorm er weer in zit.
je zou het ook kunnen strijken met een STOOMstrijkijzer met een goed natte theedoek tussen je strijkijzer en de trui.
zorg er wel voor dat de theedoek goed nat blijft.
en ook dan langzaam en voorzichtig oprekken naar de juiste maat.

Ik kan helaas geen garantie geven dat het je gaat lukken(het zijn huis tuin en keukenoplossingen uit oma's tijd zeg maar),vaak als wol eenmaal gekrompen is en je past het niet meer kan je het vaak weggooien (of weggeven aan iemand met een kleinere maat dan jij natuurlijk)