Kan ik bestaande sketches overtekenen en er mijn eigen touch aan geven en ze op hoodie bedrukken?

Ik ben opzoek naar inspiratie voor een mooie bedrukking. Nu heb ik enkele mooie sketches gevonden en deze in grote lijnen overgetekend maar wel met eigen invulling. Is dit toegestaan om dan de gemaakte tekening te bedrukken op een hoodie?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
2 jaar geleden
Ga je ze verkopen? Of maak je alleen 1 voor jezelf?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
ja We zijn een organisatie
tinus1969
2 jaar geleden
@Nompy, en dus? Ga je dezer hoodies verkopen? Of niet?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Jazeker het is voor de verkoop
Ritsuka
2 jaar geleden
Nee, dit mag niet.
Waarom huur je niet een artiest in om designs te maken?

Antwoorden (1)

Indien je (herkenbaar) werk van anderen kopieert en doorverkoopt, is dat een schending van auteursrecht en ben je strafbaar.

Voor eigen gebruik/kleine kring is dit (meestal) toegestaan of gedoogd - maar zodra je er geld mee verdienen mag dit niet.