Wat is het beste kleurmateriaal voor grote groepen kinderen?

Potloden breken, stiften gaat de punt stuk, verf geeft af. Waskrijt breekt af. Is er ander kleur materiaal wat kinderen van 3 tot 12 kunnen gebruiken? Voor mijn werk knutsel ik vaak met 30 tot 80 kinderen en 1 tot 3 begeleiders. Dan kunnen we niet overal op letten. Af en toe een nieuwe dosis in slaan is logisch maar ik vraag me wel af wat het langste mee gaat.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Neem extra dikke kleurpotloden. Bedoeld voor peuters, maar het blijkt dat oudere kinderen het ook leuk vinden, juist omdat het anders is dan de gewone potloden of stiften die ze normaal op school gewend zijn.
Het zijn korte, dikke potloden met een relatief zachte stift (het kleurstof-deel wat in het hout zit). De potlood als geheel is nagenoeg onbreekbaar en ook blij vallen of stoten breekt de stift niet. Bovendien heeft het een bredere dikke punt, waardoor je niet zo vaak hoeft te slijpen. Je hebt er wel speciale XL puntenslijpers voor nodig.

Dikke potloden zijn verkrijgbaar van diverse merken en o.a. te bestellen bij bol.com, speelgoedzaken, Hema, Action e.d. Heb je er veel nodig, probeer dan van een goedkoop merk eerst zelf even een setje uit qua kleuren, zachtheid van de stift (welke tekent fijn op het materiaal dat je voor ogen hebt) en stevigheid.