Bestaat er een tekenboek waarmee je leert hoe je realistisch ogen kan tekenen?

Ik zoek een tekenboek in het Nederlands waarbij je leert ‘realistisch ogen tekenen’. Het mag ook een (wat groter) onderdeel zijn van een ander tekenboek. Ik heb zelf tot nu toe wel boeken gevonden waarbij je portretten leert tekenen maar het onderdeel ‘ogen’ bestaat dan vaak uit maar een paar bladzijdes.

2.1K
Antoni
3 jaar geleden
Ik vind een paar bladzijdes tekst over het tekenen van ogen niet weinig.

Antwoorden (1)

Een boek dat alleen over het tekenen van ogen gaat bestaat niet, je moet het toch zoeken in de informatie over portrettekenen. Daarover vind ik de volgende boektitels:

100 mensen en gezichten : stap voor stap realistisch leren tekenen / Chris Legaspi. Kerkdriel : Librero, 2020. ISBN 978-94-6359-345-8

De kunst van gezichten en figuren tekenen / Giovanni Civardi. Utrecht : Tirion Art, cop. 2011. ISBN 978-90-439-1431-4

Gezichten tekenen / Walter Foster. Kerkdriel : Librero, cop. 2003. ISBN 90-5764-305-7

Teken gezichten en gelaatsuitdrukkingen / John Raynes. Amerongen : Gaade, cop. 1984. ISBN 90-6017-454-2