Wat is de oplossing voor een stift die niet goed pakt op een whiteboard?

Ik heb een nieuw whiteboard met stift gekocht. Nu pakken de stiften alleen niet op het whiteboard. Het lijkt wel alsof het waterig is (de lijn wordt dunner en er komen allemaal gaten in de lijn die je trekt). Dit is bij meerdere stiften zo. Iemand hier een goede oplossing voor? Op internet vind ik alleen maar tips over permanent markers, maar daar heeft dit niet mee te maken.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K
Amadea
3 jaar geleden
Wat voor whiteboard heb je en welke stiften gebruik je daarbij?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik denk niet dat het aan de stiften ligt, want verschillende stiften pakken niet. Ook niet de stift die erbij lag. Qua whiteboard is het een mini whiteboard van 18,5 x 26 cm. Opzich geen hoge kwaliteit, maar het zou wel moeten pakken met de stift die bijgeleverd is lijkt me. Ik weet niet of dit een meer voorkomend probleem is?

Antwoorden (2)

Als het een net nieuw whiteboard is, dan zit er waarschijnlijk nog een beschermfolie op. Haal die er eens af.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Buiten de plastic die er al omheen zit, zit er geen extra laag folie omheen oid.
Mogelijk is het bord vettig. Ook als er een beschermfolie op gezeten heeft. Maak het bord goed schoon met een zachte doek met warm water met een scheut ammonia. Droog het bord daarna met keukenrol. Ik verwacht dat dit het probleem zal verhelpen.