Hoe zorg ik dat spuitverf niet afslijt?

We hebben een metalen plaatje waar we graag wat op willen spuiten. Dit plaatje gaat waarschijnlijk veel andere dingen aanraken. Is er misschien een soort spray dat we eroverheen kunnen spuiten? Iets dat het wat harder maakt?

Ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
Pieterke
4 jaar geleden
Er zijn verfverharders te koop. Vraag bij een verfwinkel hoe of wat.
benteeeltink
4 jaar geleden
Jazeker, je hebt verschillende soorten verfverharder of andere coatings. Verder is de basis ook heel belangrijk, prime het bordje goed.

Antwoorden (1)

Fijn schuurpapier, primer om de krasjes op te vullen en daarna pas de lak er op spuiten. Primer heeft een betere hechting dan lak.

Door de krasjes van het schuren zit de lak veel beter vast dan op een glad oppervlak. Om af te werken zou je nog een blanke lak kunnen toevoegen als de kleurlak bijna droog is. Dat is weer een dikkere laag dan de kleurlak, zodat het iets mag slijten.

Steeds een nieuwe laag er op spuiten als de vorige net niet droog is.