Dit zijn massief houten potloden, je kunt er dus niet mee schrijven, maar wat dan wel?

Picture for question
2.8K
Amadea
4 jaar geleden
Om mee te krassen.
crispy
4 jaar geleden
Om vouwlijnen mee in papier of karton te zetten (met behulp van een liniaal).

Antwoorden (2)

Deze houten kraspennen (het zijn geen potloden) gebruik je om de dunne laag weg te krassen van een scratch-tekening, kraslot of kraskaart.
Door het wegkrassen van de bedekkende laag (vaak zwart of zilverkleurig, maar elke kleur is mogelijk) komt de onderliggende afbeelding tevoorschijn.
4 jaar geleden
Zo te zien zijn het "deuvels aan het stuk", ofwel verbindingspennen om houtdelen aan elkaar te lijmen met pen-gat verbindingen. Je kunt ze per meter kopen bij de bouwmarkt. Zo te zien kun je er ook een soort van potlood van maken, maar wat er precies de bedoeling van is.....?