Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke afplaktape voor verf op waterbasis?

Ik heb geprobeerd wat symbolen op een (gegronde) plank te schilderen met afplakplakband maar het resultaat was heel rafelig, de verf is onder de randen van het plakband gekropen terwijl ik die wel goed had aangedrukt. Ik vraag me af of ik misschien andere tape had moeten gebruiken (1.5 euro bij de karwij) of is er specifieke afplaktape voor verf op waterbasis of terpetine basis?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Gebruik je niet teveel verf? Je moet een dun laagje aanbrengen en van het tape af schilderen, in plaats van ernaar toe. Met een droge kwast kun je na het opbrengen van de verf de lijn van het tape volgen om een strakke lijn te krijgen. Ik gebruik het goedkope tape van de Action en krijg zo altijd strakke lijnen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Neem de afplaktape van 3M, die geeft onder alle omstandigheden een goede verflijn. Die witte papieren versies is eigenlijk bedoeld om plinten en kozijnen af te plakken met papier zodat als je op de grond spettert je vloer/kozijn bespaard blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding