Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik beter foto's maken?

Hallo, ik ben een jonge fotograaf en zou graag foto's maken om boeken te verkopen op marktplaats. Ik heb een zeer goede camera, maar ook een klein zolderkamertje waar er niet veel licht is, en als ik foto's maak zijn die meestal niet echt mooi. Ik wil graag echt mooie studiofoto's maken waar de achtergrond echt volledig wit is zodat de boeken die ik wil verkopen er mooi uitkomen. Iemand een tip welk materiaal ik daarvoor nodig heb / hoe ik de belichting kan aanpassen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
3 jaar geleden
Heb je een andere ruimte waar je foto's zou kunnen maken? Of ergens buiten?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je hebt in ieder geval een leuke hobby gekozen. Bij fotografie is licht het belangrijkste. Dus maak je foto 's in een lichte omgeving. Flitsen zou ik niet aanraden. Dat is een moeilijke tak van sport. Let ook op het resultaat. Hoe aantrekkelijk liggen de boeken er bij? Staan ze er helemaal op of belangrijke delen niet? Vermijd "rommel" in de omgeving.
Veel oefenen en kritisch zijn en kritiek vragen. Daar word jij beter van.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt zelf eenvoudig een mini fotostudio maken met simpele materialen. Kijk in de link voor een voorbeeld. Door met het gebruikte licht te spelen kun je de foto's optimaliseren.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
Dat werkt prima voor kleine 3d-objecten, maar juist niet voor boeken.
Wat je nodig hebt:
- vlakke witte plaat, ruim groter dan het grootste boek (bijvoorbeeld meubelpaneel, of een tafeltje)
- meerdere lampen, of bijvoorbeeld een lichtslang (nu overal verkrijgbaar op de kerstafdeling, kies er eentje met wit licht)
- statief voor je camera met 90-graden kantelmogelijkheid, of zelfbouwconstructie om je camera boven het boek te hangen