Hoe verwijder je de reflectie van licht in het haar in Photoshop?

Ik heb per ongeluk een foto genomen met een sterke zon op de achtergrond. Het haar van het meisje in de foto is vrij donker, behalve haar kruin, aangezien deze verlicht is door de zon. Ik was van plan het meisje eruit te snijden en op een donkere achtergrond te zetten, maar door dat lichtpuntje bovenop haar hoofd wordt dit heel lastig. Heeft iemand een idee hoe ik dit licht weg kan werken in Photoshop? De kloonstempel heb ik geprobeerd maar geeft geen mooi resultaat.

4 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (1)

Met een programma als Soft Orbits Photo Retoucher kun je doorgaans vrij aardig lichtvlekjes op een gezicht wegwerken.
https://photoretoucher.org/

Maar omdat haar zo’n fijne structuur heeft zal dit niet lukken, vrees ik. Je kunt proberen haarstukjes te knippen die vrijwel overeenkomen met stukjes van het belichte haar en die er overheen plakken. Een puzzelwerkje dus.
Toegevoegd op 31 oktober 2019 15:18: bron
4 jaar geleden
Speedylovertje
4 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord :)