Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang blijven dia's goed?

Iemand had dia's in beheer waar ik ook veelvuldig op sta. Ik heb hem daar onlangs naar gevraagd en toen beweerde hij dat ze niet meer bruikbaar waren en hij ze heeft weggegooid. De dia's waren tussen de 50 en en 35 jaar oud. Het rare is dat hij een van die door mij gemaakte dia's op zijn site heeft gebruikt, dus die was kennelijk níet te oud. Ik voel me in de maling genomen. Is dat terecht?

5 jaar geleden
3.2K
ronron1212
5 jaar geleden
50 jaar zo en zo pas geleden nog enkele gezien
zondag
5 jaar geleden
Die dia's zijn keurig in diadozen bewaard geweest op kamertemperatuur en die dozen stonden veelal in het donker. Ik voel me dus nog steeds in de maling genomen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Of je in de maling genomen bent is moeilijk te zeggen, als jij of iemand anders de dia's niet heeft kunnen controleren, maar de houdbaarheid is sterk afhankelijk van hoe de dia's gedurende al die tijd bewaard zijn. (Denk hierbij aan temperatuurschommelingen, in combinatie met stof)
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding