Is er iets te bedenken tegen de weerspiegeling van tegenover liggend raam in de bus als je zit te fotograferen uit je eigen raam?

Als we met vakantie zijn neem ik veel foto's met mijn tablet vanuit de lijnbussen die we steeds nemen. Maar ik loop alsmaar tegen hetzelfde euvel aan. De ramen aan de andere kant van de bus spiegelen op mijn raam en die weerspiegeling is dan op mijn foto's te zien. Is daar iets tegen te doen? Ik vind het echt zonde van de mooie foto's. Moet er nu steeds stukken afsnijden.

6 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
6 jaar geleden
camera strak tegen raam aan houden, hand wat om de lens heen, zodat er geen licht van binnenin de bus kan weerspiegelen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Onder een hoek fotograferen en hetgeen wat zou weerspiegelen(inkomende hoek is uitgaande hoek) moet donkerder zijn dan wat er zich buiten de bus afspeelt.
En anders zou ik het ook doen zoals Ritsuka zegt, of anders een lichtdichte tent om je camera heen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"of anders een lichtdichte tent om je camera heen?" Misschien is het gordijntje gebruiken een idee? Of zou dat dan weer op de foto terecht komen?
zondag
6 jaar geleden
Dan moet er wel een gordijntje zijn MrTomaat. Die lijnbussen zijn echt geen touringcars hoor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je met een tablet fotografeert, zijn de mogelijkheden helaas beperkt tot inderdaad zo dicht mogelijk tegen het glas aan of een gordijn, jas o.i.d. om je hoofd. Met een 'echte' camera is het probleem heel simpel op te lossen met een polarisatiefilter.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Met een ‘echte’ camera is het probleem heel simpel op te lossen met een polarisatiefilter."
Maar dan moet je precies de hoek weer uitkienen want een polarisator werkt niet onder een variabele hoek.

Antwoorden (1)

je tablet dichter bij het glas houden doe ik met mijn fotocamera ook,
en maak dan mooie foto,s