Nieuwe "oude" camera AGFA Iso Pak gekocht maar wat voor rolletje moet erin?

Begrepen dat het om een 135 film (cassette) gaat. Deze kan eventueel wel gevuld worden met een 35mm rolletje alleen beschikt mijn camera niet meer over de cassette, wat nu?

Toegevoegd na 1 minuut:
Iemand enig idee of ze nog ergens verkrijgbaar zijn.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Ik weet niet waar je woont, maar bij elke goede fotozaak zal nog wel een cassette te koop zijn voor ( half )kleinbeeld. Overigens is dit wellicht een leuke stap in het verleden maar wel kostbaar. Je betaalt nu voor het rolletje of de cassette, vervolgens moet je het laten ontwikkelen en afdrukken. E en peperdure klus dus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Al geprobeerd, heb begrepen dat je een 35mm film kan in laden in een (correctie vanuit vraag)126film. Dus over dat kostbaar, tsja. Ik beschik dus niet over een casette, zijn deze online ook verkrijgbaar, ik ben al bij een aantal fotozaken geweest... helaas!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik weet niet zeker of er een(brug) cassette in moet, waarbij de film na belichting teruggespoeld wordt naar het lege deel van dezelfde cassette, die geheel ingelegd moet worden in de camera. Maar vraag een aan -info@foka.nl wat voor soort cassette erin moet bij een Agfa Iso Pak Parator 1968(?).En of zij die cassette beschikbaar hebben?? Succes.