Wat voor camera om mee te beginnen?

Hallo, dit jaar ga ik op reis nar de Verenigde Staten en ik ben van plan wat mooie foto's te gaan maken van bijvoorbeeld de parken die we gaan bezoeken. Aangezien ik een leek ben wat betreft fotocamera's, waarmee kan ik beginnen? Had al even gegoogled, spiegelreflexcamera, compactcamera, ik werd er niet veel wijzer van. Wat is een goede camera om mee te starten? (En ook niet meteen de hoofdprijs voor te betalen)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
paulus811
7 jaar geleden
Wat is niet 'de hoofdprijs'. Ik kan he een Sony RX100 van harte aanbevelen. Prachtige foto's door de fantastische lens, grote sensor en intelligente automaat. En nog makkelijk aan je riem mee te nemen, wat een hoop gesleep voorkomt. De beste camera is tenslotte een die je bij je hebt.
Inekez1
7 jaar geleden
+ voor Paulus. Ik heb geen ervaring met de Sony RX100, maar de specificaties in combinatie met het handige formaat maakt die camera (of een soortgelijke) heel geschikt voor dit soort reizen. Enig nadeel is de beperkte optische zoom (3,6 x). Daar staat tegenover dat de lens en grote sensor heel goed in staat zijn om nog scherp te fotograferen bij weinig licht. Wil je vooral overdag buiten fotograferen en ook wel eens kunnen inzoomen op dieren in de verte, kijk dan naar een uitgebreide compactcamera met groter optisch zoombereik. Als voorbeeld (er zijn meer merken en modellen!) de Canon Powershot SX 710 met 30x optische zoom. Die heeft dan wel weer meer moeite met donkere omstandigheden. Verdiep je van te voren in de mogelijkheden van de camera en oefen er thuis mee. Dan heb je er op reis nog meer plezier en profijt van. https://www.camerashop.nl/product/552425/canon-powershot-sx710-hs-zwart.html?ref=266694&label=22714-AGI-32624520701-ASI-273356135745-552425&gclid=CMzosaKRi9ICFYg-Gwod8mEA6g
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik gebruik Nikon Coolpix S9900 30x wide optical zoom. Een op onderdelen kwetsbare camera(de lamellen voor de lens bij openen en sluiten en de flits is nogal erg rank in uitgeklapte stand. Dus wel wat voorzichtig mee omspringen. De camera is klein en heeft een zeer uitgebreid menu. Oefen daar goed op. Ik begrijp dat je een 'leek' bent in de (digitale) fotografie. Het lijkt mij aanbevelens waardig om te zorgen dat je over twee batterijen beschikt(denk daaraan) en vergeet niet je oplaad adapter bij je te hebben in je rugzak of zo. Laat de batterijen iedere avond op of bij als je in hotel bent..Ook belangrijk is, dat je geheugenkaarten voldoende hebt. Zeker als je gaat filmen ben je snel door het geheugen heen. Dus zorg dat je daardoor niet wordt verrast. Je zult bijv. de foto's die je gemaakt hebt terug willen zien, dat kost energie van de batterij en voordat je het weet is de batt. leeg. Leuk om te doen is wifi inschakelen. De camera legt dan vast op welke locatie de foto is gemaakt. Ik zou geen datum instellenvoor op de foto's, want die kunnen wel een hinderlijk op de foto overkomen. Twee of drie geheugenkaarten van 16 GB bijvoorbeeld. Zeker als je de smaak te p-akken gaat krijgen en je bijzondere dingen gaat meemaken.Fijne vakantie. Let goed op dat de camera een juiste datering, uuraanduiding (tijdzones in de gaten houden) en jaartal.

Antwoorden (1)

Een compact camera is er handig om mee te nemen. ik raad je een canon g7x aan deze is o.a ook goed met filmen