Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor camera om mee te beginnen?

Hallo, dit jaar ga ik op reis nar de Verenigde Staten en ik ben van plan wat mooie foto's te gaan maken van bijvoorbeeld de parken die we gaan bezoeken. Aangezien ik een leek ben wat betreft fotocamera's, waarmee kan ik beginnen? Had al even gegoogled, spiegelreflexcamera, compactcamera, ik werd er niet veel wijzer van. Wat is een goede camera om mee te starten? (En ook niet meteen de hoofdprijs voor te betalen)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
paulus811
7 jaar geleden
Wat is niet 'de hoofdprijs'. Ik kan he een Sony RX100 van harte aanbevelen. Prachtige foto's door de fantastische lens, grote sensor en intelligente automaat. En nog makkelijk aan je riem mee te nemen, wat een hoop gesleep voorkomt. De beste camera is tenslotte een die je bij je hebt.
Inekez1
7 jaar geleden
+ voor Paulus. Ik heb geen ervaring met de Sony RX100, maar de specificaties in combinatie met het handige formaat maakt die camera (of een soortgelijke) heel geschikt voor dit soort reizen. Enig nadeel is de beperkte optische zoom (3,6 x). Daar staat tegenover dat de lens en grote sensor heel goed in staat zijn om nog scherp te fotograferen bij weinig licht. Wil je vooral overdag buiten fotograferen en ook wel eens kunnen inzoomen op dieren in de verte, kijk dan naar een uitgebreide compactcamera met groter optisch zoombereik. Als voorbeeld (er zijn meer merken en modellen!) de Canon Powershot SX 710 met 30x optische zoom. Die heeft dan wel weer meer moeite met donkere omstandigheden. Verdiep je van te voren in de mogelijkheden van de camera en oefen er thuis mee. Dan heb je er op reis nog meer plezier en profijt van. https://www.camerashop.nl/product/552425/canon-powershot-sx710-hs-zwart.html?ref=266694&label=22714-AGI-32624520701-ASI-273356135745-552425&gclid=CMzosaKRi9ICFYg-Gwod8mEA6g
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden