Wat is het verschil tussen de cameralens 18-55mm III en de lens 18-55mm IS II? Beiden voor de canon eos 1300D

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.9K

Antwoorden (1)

Het verschil zit in de IS, de Image Stabilizer.
De II en III zijn alleen om aan te geven dat het model lens in kleine details is vernieuwd ten opzichte van de vorige versie.
Je kunt een IS lens kopen voor ongeveer hetzelfde geld als een niet-IS lens met verder dezelfde specificaties. De IS II van Canon heeft een knopje waarmee je naar keuze ook de IS kunt uitschakelen, voor het geval je juist wel beweging in je foto wil vastleggen.

"Image Stabilizer
Om de kans op onscherpe resultaten te minimaliseren, is de EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II uitgevoerd met Canon's 4-stops Image Stabilizer-technologie. Dit stelt fotografen in staat sluitertijden te gebruiken die 4 keer langer zijn zonder dat een toename in beeldonscherpte waarneembaar is – ideaal voor fotografie bij weinig omgevingslicht."
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor je antwoord, dat maakt het een heel stuk duidelijker! :)
Alleen vroeg ik me af, omdat jij zegt dat ze even duur zijn, waarom op de site van camerashop.nl ze ruim dertig euro verschillen?
Zie hier:
https://www.camerashop.nl/product/707324/category-252006/canon-eos-1300d-18-55mm-iii.html https://www.camerashop.nl/product/702929/category-252006/canon-eos-1300d-18-55mm-is-ii.html
Inekez1
7 jaar geleden
Het is logisch dat een lens met meer / betere specificaties duurder is, zeker bij eenzelfde verkoper in eenzelfde kit-samenstelling. Als je via google zoekt op alleen de lens vind ik beide voor bedragen rond de 100 euro (losse lens), bij verschillende verkopers. Maar ook met 30 euro verschil zou ik persoonlijk voor de IS-versie gaan. Overigens is die bij Camerashop ook verkrijgbaar als '2e kans product' voor € 341,00.