Hoe maak ik goede productfoto's?

Ik wil mooie foto's maken van producten maar weet niet hoe ik foto's die er dan ook professioneel uitzien. Foto's zijn voor mijn instagram, zijn hier bijv speciale app's voor?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
tinus1969
7 jaar geleden
Wat voor producten?

Antwoorden (2)

Een app gaat niet veel helpen, je moet zorgen voor een studio.
Witte achtergrond, softboxen, en een goede camera.

Als het om kleine producten gaat, kun je zelf wat maken.
- Neem een grote kartonnen doos, leg deze op de kant met de opening naar jou toe.
- Snijd langs links, rechts, en boven een vierkant gat.
- Plak hier witte vellen papier overheen.
- Maak zelf een achterwand, door langs de binnenkant een wit vel papier te hangen, van bovenin achter, naar beneden en voor.

Nu kun je je product in het midden van de doos leggen, en het het een mooie egale witte achtergrond.
Langs links, rechts, en eventueel boven, kun je een sterke lamp plaatsen achter het gat. Doordat het witte vel er voor hangt, heb je een softbox.
Als je product goed belicht is, kan het zijn dat je met je telefoon al goede foto's kan maken. Maar ik denk dat een goede camera beter is, dan heb je meer opties tot instellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier een uitleg met foto's: http://strobist.blogspot.nl/2006/07/how-to-diy-10-macro-photo-studio.html
7 jaar geleden
Op mijn mobiel heb ik een hele fijne app die Pixlr heet