Is er een goedkoope oplossing voor een green screen en belichting?

Is er een goedkoope oplossing? Een green screen is namelijk erg duur en dan ook nog belichting word samen mij iets te duur voor een hobby! Bijvoorbeeld een groen doek/ laken voor een raam hangen? Dan heb je wel direct goed licht? Heeft iemand een idee? (Budget is tussen de 0 en 50 euro)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Je kan inderdaad een groen laken achter je hangen zolang je er maar voor zorgt dat het de goede kleur groen is die weg kan editen in je programma.

Voor verlichting heb je niet perse een speciale lampen nodig, je kan zorgen dat je voor een raam zit waardoor het licht zo op je schijnt of je pakt een of twee kleine bureaulamp(en) die je zo neerzet dat ze je hele gezicht verlichten

Als je nog meer wilt weten hoor ik het graag!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in principe heb je geen groen nodig elke kleur zou kunnen voldoen
de reden dat er voor groen is gekozen is dat deze over het algemeen niet in kleding voorkomt in de software kun je aangeven welke kleur weg gefilterd moet worden
wat dus wel belangrijk is: een egale kleur en geen schaduw op het doek aangezien dit dus een kleur variatie is
voor verlichting: in een softbox zitten vaak 4 pl lampen soms is een setje al goedkoop te verkrijgen via marktplaats