Bestaat er een bewerkingsprogramma/app waarbij je de helft van 1 foto lichter kan maken en de andere helft donkerder?

Mijn hoofd valt een beetje weg door het felle tegenlicht en mn benen vallen juist weer weg omdat ze in de schaduw staan. Ik wil juist dat het rondom mn hoofd wat donkerder wordt en rondom mn benen lichter. Desnoods zou ik ook alleen mn benen op kunnen lichten, maar dan zonder dat mn hoofd ook nog lichter wordt (zoals alle filters doen).

8 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Photoshop is een heel goed programma. Het is alleen wat prijzig om aan te schaffen. Dan kun je GIMP nemen en is een gratis alternatief waarmee het ook kan.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
GIMP is een prima programma, maar niet zo gebruikersvriendelijk. Persoonlijk werk ik liever met PhotoFiltre, eveneens gratis.
Er zijn een aantal programma's die dit kunnen, maar het bijwerken van foto's is erg lastig om goed te doen en het mooi te maken! Veel programma's hebben dan ook wel wat oefening nodig voordat je erg goed mee kan omgaan.

Het bekendste en de meest professionele is hierbij Adobe Photoshop, maar dit is een betaald programma en is erg lastig om in te komen. Ik zou je een van deze willen aanraden:
Picasa (http://www.google.com/intl/nl/picasa/)
Fotor (http://www.fotor.com/)

Picasa kun je downloaden op je computer en dan je afbeelding editen, bij Fotor kun je via je browser een afbeelding uploaden en meteen aan de slag gaan!

Heel veel succes!