Kan je een foto die niet hd is toch hd maken?

Met mijn front camera van de iphone 5s heb ik een foto gemaakt. Dit vind ik zelf een mooie foto alleen is hij niet volledig hd. Is er een mogelijkheid om deze foto toch mooi scherp in hd te krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K
Utrecht
9 jaar geleden
Helaas, je kan geen pixels maken die er niet zijn.

Het beste antwoord

Met photoshop kan je een afbeelding vergroten.
Tussenliggende pixels die in de originele foto niet zitten zal je nooit exact krijgen, maar zullen een beetje berekend kunnen worden zodat de afbeelding niet blokkerig wordt.
Met filters zoals 'Verscherpen' kan je de foto weer wat scherper maken zodat minder opvalt dat je hem hebt uitvergroot.
Echt HD is het niet, maar de foto wordt wel groter en redelijk scherp.
Dit heeft z'n beperkingen natuurlijk. Een foto van 1280px breed naar 1920 oprekken lukt nog wel, maar verwacht niet dat je een 300x400 foto mooi naar HD kan oprekken.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, je kan hem vergroten, maar als je dichtbij kijkt zal je toch zien dat de oorspronkelijke resolutie lager was.