Hoe bewerk ik een foto zodat het een zachte pastelfilter krijgt? (zie voorbeeld)

Hoe bewerk ik een foto zodat het een zachte pastelfilter krijgt zoals op deze foto?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe bewerk ik foto's zodat ze eruit komen te zien zoals de bewerking op deze foto's? (zachte pastel filter over de foto heen)

http://www.capturedbycarrie.com/blog/wp-content/uploads/2010/07/0704-baby-photographer-photography.jpg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (1)

Je kan dit doen met Photoshop (of het gratis vergelijkbare Gimp).
Je past eerst Autocontrast toe op de foto. Daarna maak je een nieuwe laag boven de 'background'. Deze laag vul je met een pasteltint (in jouw voorbeeldfoto is dat iets als zalmroze). Dan zet je de opacity van deze laag op ongeveer 30%. Verhoog of verlaag deze waarde tot je de gewenste kleur krijgt. Om het gezicht (of datgene wat je tot uiting wil brengen) weer wat tot leven te brengen, neem je een zachte gom en zet de afmeting ongeveer even groot als het gezicht. Je gomt dan 1 keer over het gezicht zonder de gom te bewegen. Blijf op die plaats en herhaal dit indien nodig. Je kan dit ook enkel doen met de ogen en de mond. Geeft bij sommige foto's een heel mooi effect.
Bij de afbeeldingen vind je een originele foto die ik op deze wijze behandeld heb. Bedoel je nog iets anders? Of heb je nog vragen? Geef het dan even mee. Dan vul ik de uitleg aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Waterinfo, Dankjewel! Wat een uitgebreid antwoord! Ik heb Photoshop en Lightroom en gewoon bewerken gaat prima maar ik kreeg dit niet voor elkaar... Ik ga het strakjes proberen en ik laat het weten! Groetjes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Waterinfo, Het lukt me niet! contrast ed. is prima gelukt, maar ik weet niet hoe ik een nieuwe laag opvul met een andere kleur... Via het menu maak ik een nieuwe laag aan, en opacity zet ik op 30% maar vervolgens kan ik alleen kiezen uit geen, of alle basiskleuren. Ik ben benieuwd naar je reactie!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je gaat op de laag staan en gaat naar Edit -> Fill. Je krijgt een Fill-venster, waarin je bij Use voor 'Color' kiest. Dan krijg je de mogelijkheid om met het pipetje een kleur te kiezen.