Hoe voorkom ik het verkleuren van een foto op een begraafplaats?

Ik wil een foto bij een graf plaatsen maar deze verkleurd en vervaagd na een bepaalde tijd. Hoe kan ik dit voorkomen?

Is hier speciaal papier of inkt voor nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

u kunt uw foto op emaille laten zetten,veel gebruikt bij graven.zie link.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er bestaan fotolijstjes met luikjes ervoor. Zo kun je de foto tegen het zonlicht beschermen. Wie de foto wil zien kan de luikjes even openen.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Dit lijstje is maar een voorbeeld. Desnoods kun je de binnenkant van de luikjes nog bekleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ook de plankjes van die luikjes zijn ook zo gemaakt dat het licht er niet tussendoor kan, omdat dan het andere plankje alweer voor het luikje zit, ze zijn scheef geplaatst, zodat de foto beschermd wordt.
Wat zou kunnen werken, is een lijstje nemen met museum glas ervoor. Dit speciale glas beschermt tegen zonlicht en verkleuringen.

Een goede lijstenmaker zal dit kunnen leveren. En hij zal je zeker ook kunnen adviseren over de mogelijkheden.
11 jaar geleden
Er bestaat speciaal UV-papier - als je je foto daar op laat printen is de levensduur vele malen langer. Het láten printen is ook verstandig; de inkt van de fotograaf is van beter kwaliteit dan de inkt in onze eigen printers. De inkt van de fotograaf is (wellicht op aanvraag) uv-bestendig.
Hij zou het zelfs nog kunnen lamineren of incapsuleren - dan gaat de foto écht superlang mee.

Je hebt ook sprays en folie, maar mijn ervaring is dat het speciale papier (fotograaf) beter werkt dan de andere twee opties.