Wat is een 35mm reflexcamera?

Hey, ik wil graag weten wat een 35mm reflexcamera is. Ik heb dus begrepen dat dat een camera is waar een filmrolletje in moet. Spreek je bij dat soort camera's ook van megapixels? Als ik zo'n rolletje heb, kan ik de foto's daarvan neem ik aan niet op de computer zetten. Hoe werkt dit dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Zucht, zulke vragen doen me denken dat ik oud ben..

35mm refereert naar de grootte van de negatieven (nl, 35mm). Een negatief begint zijn leven als een strook met licht-gevoelige stof welke in een kokertje zit (Het filmrolletje).
In de analoge 35mm spiegelreflex (Niet te verwarren met het broertje: De digitale spiegelreflex) wordt de film in de achterkant van de camera gelegd; Hiervoor kan de achterwand open geklapt worden. Elke keer als je een foto maakt wordt eenm klein stukje van het rolletje belicht, en de film verder geschoven naar een stuk dat nog niet belicht is. Tot het filmpje vol is.

Dan gaat het filmpje naar de donkere kamer bij je thuis of de fotograaf. Via een chemisch process wordt de filmp ontwikkeld en hou je negatieven over. Deze kan je afdrukken tot een foto (Het positief) door licht door het negatief te projecteren op papier met een licht gevoelige laag.

Je kan de negatieven met behulp van een negatief scanner naaar je computer overzetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een spiegelreflex camera is overigens een camera waarbij de foto gemaakt wordt door een spiegel in de camer op te tillen en zo licht toe te laten tot de film of lichtsensor. Om de foto in te delen kijk je via de spiegel door de lens naar het object wat je wilt fotograferen. Dit werkt beter dan een los oculair bovenop de camera, omdat je precies ziet wat de camera ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een spiegelreflexcamera werkt anders dan een digitale camera.
een digitale camera legt alles in kleine blokjes (pixels) vast op een harde schijf.
bij een spiegelreflexcamera wordt een opening kort geopend.
Dan valt er ligt in de lens en dat wordt geprojecteerd op een rolletje, waar het als het ware in wordt gebrand.
deze foto's kun je inderdaad niet op de computer zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een spiegelreflexcamera kan ook een digitale camera zijn hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is gewoon een antwoord dat wemelt van de onjuistheden en halve waarheden.