Kun je dichte ogen 'open' maken op een foto??

Ik ben op de foto geweest met een bekende Nederlander, maar ik heb mijn ogen dicht en dat ziet er raar uit en ik kan de foto niet over doen dus hoe kan ik mijn ogen 'open' maken? Of is dat niet mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

Dit is in Photoshop wel te doen, door iemand die ervaring heeft met het programma. Je hebt wel een andere foto van jezelf erbij nodig, waar jouw gezicht op staat in dezelfde richting als op de foto met de BN-er. Alleen de ogen knippen en plakken wordt niet mooi, je zult een stukje wang/neus/wenkbrouw mee moeten plakken om een geleidelijke overgang te maken. Het mooiste is als op beide foto's het licht van dezelfde kant komt, dan hoeft er in Photoshop minder met schaduwen te worden geklooid.

In Photoshop kan alles. Als je dit niet zelf kunt, zoek iemand die het wel goed kan. Laten doen door een fotograaf kan ook, maar een ervaren Photoshopper zal er toch nog wel ruim een uur mee bezig zijn, dus het wordt dan een dure foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jawel, moet je met Photoshop je ogen van een andere foto in deze betreffende foto plakken.

Als het een analoge foto is moet je die eerst even inscannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit is mogelijk, alleen heb je hier wel de nodige ervaring voor nodig met photoshop. Je kunt dan je eigen ogen van een andere foto hierin verwerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het niet zeker hoor had ik een keer gevraagd bij photoshop en die man daar zei dat niet kon misschien om van me af te komen ,maar misschien kan het echt niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is met enige ervaring van Photoshop te doen. Hoe het eruit komt te zien ligt aan je ervaring met Photoshop. gewoon van een andere vergelijkbare foto met de selecteer tool je ogen selecteren, kopieren en plakken naar de foto met die BN'er. goed plaatsen, met ctrl+t en dan rechtermuisknop warp nog ene beetje bijwerken. hierna een klein beetje blur erop om de randjes weg te moffelen en het zou er al goed uit moeten zien.
Bronnen: