Hoe kan ik een foto met kleur accent maken?

Ik wil een foto zwart wit maken, maar de zonnebril moet geel blijven, hoe kan ik dit doen, en weet iemand nog een site? (zie afbeelding)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Kimath
12 jaar geleden
ik weet alleen hoe je dit in Photoshop kunt doen, niet op een site.

Antwoorden (4)

Met de app decolorizer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij wordt dat het Sin City-effect genoemd, naar de gelijknamige film.

Voor de tutorial verwijs ik je naar onderstaand filmpje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tutorial is overigens gemaakt met adobe premiere pro cs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dit effect bereiken alsvolgt:
- maakt een kleurenfoto
- digitaliseer die
- dupliceer de foto
- open een foto bewerkingsprogramma
- verwijder in de ene kopie de kleur gegevens door het om te zetten naar "grijs-tonen" => sla op
- knip in de kleuren kopie het onderdeel uit dat je in kleur wilt laten. => sla op als .gif of .png met transparante achtergrond.
- open beide foto's
- kopieer de hele kleuren+transparante foto naar een nieuwe laag in de grijs-tinten foto
- verschuif de laag waarop de kleuren afbeelding staat zodanig dat die precies op de juiste plaats in de grijs-tinten foto staat. => sla op
- klaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog een app daarvoor: dashofcolor. Kun je het grijs maken door het 'in te kleuren' en evt. ook weer kleur maken.