Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een foto met kleur accent maken?

Ik wil een foto zwart wit maken, maar de zonnebril moet geel blijven, hoe kan ik dit doen, en weet iemand nog een site? (zie afbeelding)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Kimath
12 jaar geleden
ik weet alleen hoe je dit in Photoshop kunt doen, niet op een site.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Met de app decolorizer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij wordt dat het Sin City-effect genoemd, naar de gelijknamige film.

Voor de tutorial verwijs ik je naar onderstaand filmpje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tutorial is overigens gemaakt met adobe premiere pro cs
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dit effect bereiken alsvolgt:
- maakt een kleurenfoto
- digitaliseer die
- dupliceer de foto
- open een foto bewerkingsprogramma
- verwijder in de ene kopie de kleur gegevens door het om te zetten naar "grijs-tonen" => sla op
- knip in de kleuren kopie het onderdeel uit dat je in kleur wilt laten. => sla op als .gif of .png met transparante achtergrond.
- open beide foto's
- kopieer de hele kleuren+transparante foto naar een nieuwe laag in de grijs-tinten foto
- verschuif de laag waarop de kleuren afbeelding staat zodanig dat die precies op de juiste plaats in de grijs-tinten foto staat. => sla op
- klaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog een app daarvoor: dashofcolor. Kun je het grijs maken door het 'in te kleuren' en evt. ook weer kleur maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding