Wat kan de oorzaak zijn van verhoogde lymfocyten en verlaagde neutrofielen?

Onlangs zijn bij mij bloedwaarden geprikt voor een controle van mijn B12 waardes.
Nu zie ik tijdens het online checken dat de B12 goed is. Maar dat de lymfocyten verhoogd zijn (51) en de neutrofielen verlaagd (36). En een ijzerwaarde van 8. Wat kan daar de oorzaak van zijn?
Verder geen ziektes voor zover ik weet. En geen medicijngebruik.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Ziekten
1.4K
tinus1969
2 jaar geleden
Welke ijzerwaarde? Ferritine? Hb?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ferritine 25
Ijzer 8
Hb 8.6
tinus1969
2 jaar geleden
Staan er normaalwaardes bij? Mn ‘ijzer’?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Normaalwaarde tussen de 9-30
tinus1969
2 jaar geleden
Bloedworst eten ;-)
Thecis
2 jaar geleden
Wat is de waarde van de B12? de waardes gehanteerd in NL zijn lager dan voorgeschreven door de WHO. Daarbij is B12 verbonden met ijzergehalte.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
B12 waarde is 740
tinus1969
2 jaar geleden
@avase, krijg je B12 injecties of heb je die ooit gegad?

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk een recente virale infectie.