Wat gebeurt er als Osteomyelitis niet behandeld wordt?

wat als osteomyelitis niet behandeld wordt? Ik vraag dit hierom; wij hebben te horen gekregen er grote kans is dat onze moeder van 94 osteomyelitis krijgt aan haar voet. Er wordt nu een ontsteking behandeld aan 2 tenen waarbij het bot zichtbaar is. De verpleeghuisarts en wondverpleegkundige hebben deze diagnose gesteld. Nu is ons uitgelegd dat er veel bezoeken nodig zijn aan het ziekenhuis om hier wat aan te doen. Dat betekend veel gesleep met een oude dame van 94. Nu in corona tijd helemaal niet handig om haar veel uit huis te slepen. Vandaar de vraag wat als we hopen dat het goed gaat en er geen osteomyelitis op treedt of wat als dit wel gebeurd en het niet behandeld wordt? Wij zouden het erg fijn vinden als we wat duidelijkheid zouden kunnen krijgen. Hierover is namelijk niets te vinden op internet.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Ziekten
2.1K

Antwoorden (1)

De behandeling van osteomyelitis bestaat uit het toedienen van antibiotica. Dat gebeurt via een infuus gedurende enkele weken. Hierdoor wordt de infectie bestreden. Tijdens de behandeling is meestal bedrust nodig.

Zou er niet worden behandeld, dan kan de infectie zich verspreiden en kunnen abcessen ontstaan. Het wordt dan een ernstige aandoening die kan leiden tot functieverlies van het getroffen ledemaat. Onbehandelde (acute) osteomyelitis kan overgaan in chronische osteomyelitis.
Amadea
3 jaar geleden
Abcde
3 jaar geleden
De bacteriën verspreiden zich toch via het bloed als ik het goed heb? Misschien worden er op deze manier meerdere botten aangetast als er niet behandeld wordt waardoor de pijn helemaal niet meer te harden is. Ik zou toch maar een specialist bezoeken met je moeder en die de situatie laten verduidelijken. Schrijf je vragen op en neem deze mee zodat je niets vergeet te vragen.
LeonardN
3 jaar geleden
Je bent je bronnen vergeten:
https://www.mst.nl/p/aandoeningen/osteomyelitis-botinfectie/
https://www.zorgloketduitsland.nl/behandelingen/osteomyelitis