Hoeveel procent van de mensen die aids heeft overlijdt hier aan?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Ziekten
1.6K

Antwoorden (2)

Aan aids overlijd je niet wel aan je verlaagde weerstand aan andere ziektes. Momenteel is er een goed middel omdat te bestrijden.
Toegevoegd op 30 maart 2020 15:32: bron
4 jaar geleden
nounka
4 jaar geleden
Dat is correct.
Vraag me af waarom hier een duim omlaag voor is. Tenzij ze vinden dat je nog een 0% ernaast had moeten zetten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+plus antwoord is correct.
Als je HIV-positief bent KUN je AIDS krijgen: een syndroom dat je immuunsysteem aantast. Je overlijdt niet aan aids zelf, maar aan een virale aandoening waarbij het immuunsysteem het af laat weten. Dat kan bijvoorbeeld een longontsteking zijn. Men sterft dus aan de gevolgen van aids.
Ieder jaar publiceert UNAIDS de meest actuele cijfers met betrekking tot de aidsbestrijding. In juli 2019 zijn de laatste cijfers bekend gemaakt.

Voor 62% van de geïnfecteerden is nu een levensreddende behandeling mogelijk. Dus 38% overlijdt aan de gevolgen van deze ziekte.

In Nederland sterven er jaarlijks zo'n 20 mensen aan de gevolgen van aids. Maar wereldwijd krijgt bijna de helft van alle mensen met hiv nog steeds geen medicijnen. In het sub-Saharagebied van Afrika is het daardoor de belangrijkste doodsoorzaak onder vrouwen tussen 15 en 49 jaar. En per dag sterven ergens op de werled door aids zelfs 274 kinderen (tot 15 jaar).
. . .
werled = wereld
Toegevoegd op 30 maart 2020 15:29: tekst
Amadea
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
https://aidsfonds.nl/over-hiv-aids/wat-zijn-hiv-en-aids/