Wat kan ik doen bij diaree die al dagen duurt. Kan zelfs niet meer water drinken?

Ben al dagen aan de diarree voel me suf heb geen kracht om te lopen. Ik kan niet eens water meer drinken. Ik word er ook misselijk van. Heb ook coeliakie maar daar is het waarschijnlijk niet van. Als k naar de huisarts ga zeggen ze dat het vanzelf over gaat

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Ziekten
2.1K
Pieterke
4 jaar geleden
Waarom denk je dat het niet van de coeliakie komt? Het kan wel degelijk een gevolg zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Omdat k al meer dan 10 jaar heb en nooit zo erge klachten heb gehad. En heb er ook koorts bij. Eet ook geen gluten al een tijdje. Vandaar.
Pieterke
4 jaar geleden
Dan zou ik toch maar snel een afspraak met de huisarts maken. Ik schat toch in dat hij deze ernstige klachten wel serieus zal nemen. Je hebt nu ook kans op uitdroging en dat is echt niet goed.
Pieterke
4 jaar geleden
Het lijkt er zelfs op dat je al uitdroging hebt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Susannej, neem contact op met de dokter, desnoods met de eerste Hulp. Wacht niet langer.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Susannej, ga niet experimenteren met lauwe thee of bouillon. Probeer toch kleine slokjes water met een beetje zout erin te drinken. Zeker altijd nadat je weer naar het toilet bent gestrompeld.Er blijft altijd wel iets vocht binnen.
Ik weet je leeftijd niet en of je alleen woont.
Bel de eerste hulppost. Beter een keer te vroeg dan te laat.
Ritsuka
4 jaar geleden
Hoe is het nu? Heb je al medische hulp?
tinus1969
4 jaar geleden
Ben je al boj de huisarts geweest? Huisa eet sen zeggen namelijk heel vaak de eerste kerr dat je met klachten als diarree of hoofdpijn komt, dat het vanzelf overgaat. Daarom moet je terug als het niet zo is, of bij het eerste bezoek meteen heel duidelijk vertellen dat je er abnormaal lang last van hebt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Moet goed blijven drinken. Zo fijn huisartsen hier bn in 4 dagen al 7 kg afgevallen maar ze vind het Niet spoed dus.
tinus1969
4 jaar geleden
@Susannej, naar de SEH en doe meteen klacht bij het tuchtcollege.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Susannej, Het kan dat het vanzelf overgaat (voordat je een jongetje bent) maar dan moet het wel binnen een paar dagen. Wachten tot het SPOED is lijkt mij geen goede zaak.
Zorg in ieder geval dat er iemand op je let.
Heb je ORS in huis, zo niet, het is te koop bij iedere apotheek, in Nederland meestal ook bij Kruidvat e.d.
Je kunt het zelf maken door 18 gram suiker en 3 gram zout met 1 liter drinkwater (dus water zonder bubbels) te mengen.
Let op: Liever bij de apotheek, dan kun je vragen of ORS mag bij coeliakie.
Er staat wel - met sinaasappelsmaak - maar echt lekker is het niet.
https://www.apotheek.nl/medicijnen/ors
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben 26 en heb al geprobeerd 2 dagen ors maar wordt er meer misselijker van. Ik zie het wel aan dank jullie wel dat jullie attent zijn kijk nog tot het weekend aan.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Goed advies, geen serieuze hulp via de huisarts, ga naar de SEH-post.
Uitdroging kun je zelf makkelijk controleren. Pak tussen twee vingers de huid aan de bovenkant van de arm, vlak achter de pols vast. Als je loslaat moet de huid zich onmiddellijk herstellen. Mag dus niet even rechtop blijven staan.
Een tweede methode is: druk zeer kort tussen de borsten met de top van de wijsvinger op het borstbeen. De plek wordt wit, als je de vinger weghaalt moet er direct een rode kleur terugkomen.
Met een klacht bij het tuchtcollege zou ik even wachten. Je krijgt zelden of nooit gelijk en het veroorzaakt enorm veel stress. Dat kun je nu helemaal niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Misselijk worden van de ORS is een veel voorkomende klacht. Daarom wordt de sinaasappelsmaak toegevoegd, maar helpt ook niet. Probeer toch door te zetten met kleine slokjes, ja het is heel erg moeilijk maar je MOET. Er blijft altijd wel iets vocht binnen al denk je van niet.
Als je wacht tot het weekend, laat iets van je horen.

Antwoorden (1)

Je denkt zelf, dat het niet van de coelliakie is, maar het lijkt er wel erg veel op. Als je al een aantal dagen diarree hebt wordt de kans op uitdroging steeds groter. Juist daarom moet je echt naar de huisarts en eventueel in het weekend naar de huisartsenpost
Je zal niet de eerste zijn die vanwege langdurige diarree en uitdroging in het ziekenhuis wordt opgenomen.
Ga in ieder geval niet experimenteren met huismiddeltjes.