ik zit in spoor 2 (ziek) Kan de werkgever mij verplichten om elke week te bellen?

Na 14 maanden ziek zijn spoor 2 beland. Alle nodige activiteiten worden daar verricht i.v.m. re-integratie. Als nog krijg ik van mijn werkgever te horen dat ik elke week moet bellen om de voortgang te bespreken.
Ben ik verplicht om daar in te stemmen, kan iemand mij wijzer maken aub?
Het liefst met een wetsartikel er bij....

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Ziekten
2.3K

Antwoorden (2)

Je moet meewerken aan je re-integratie dus of hij belt jou of jij belt hem. Dat jij mag bellen geeft je al veel vrijheid.
5 jaar geleden
Dat je al langere tijd ziek bent en inmiddels voor je re-integratie in Spoor 2 bent gekomen, betekent niet dat je geen verplichtingen meer hebt naar je werkgever toe.
De eerste twee jaren van je ziekte, is je werkgever onder andere verantwoordelijk voor jouw loondoorbetaling. Maar hij is ook verplicht om samen met jou en de arboarts al het mogelijk te doen om jou weer te laten re-integreren. Ook als je in Spoor 2 bent gekomen heeft jouw werkgever deze verplichting.
Daarom ben jij ook verplicht om jouw werkgever te informeren. En als hij daarom jou wekelijks telefonisch wil spreken, ben jij ook verplicht hieraan gehoor te geven.
Deze verplichting komt pas te vervallen, als jij twee jaar ziek bent.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je twee jaar ziek bent en je wordt beoordeeld door het UWV, kan het inderdaad gebeuren dat je volledig arbeidsongeschikt wordt verklaard. Wat veel mensen niet weten, is dat de oud-werkgever dan nog meestal 10 jaar moet betalen voor de werknemer (dus niet het UWV/overheid). Daarvoor wordt wel een verzekering afgesloten door de werkgever. Zelfs dan moet je nog meewerken! Terecht!