Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pijnlijke knobbel net onder sleutelbeen, is dat dan niet kwaadaardig?

Er zit een knobbel net onder mijn linkersleutelbeen. Nu doet deze best wel veel pijn. Ik dacht altijd dat als het pijn deed, het waarschijnlijk niet kwaadaardig is. Klopt dit? En moet ik dan alsnog naar de dokter om dit te laten checken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Ziekten
13.4K
tinus1969
5 jaar geleden
Niemand hier zal je vertellen om niet naar de huisarts te gaan. Bij twijfel altijd doen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wel of geen pijn heeft niets met goed of kwaadaardig te maken. Ga naar de dokter!
Ritsuka
5 jaar geleden
Druk je telefoon maar tegen de zere plek, dan zal ik met mijn röntgenogen even kjjken wat het is.
crispy
5 jaar geleden
Wat is het verschil tussen goedaardig en kwaadaardig? Het laatste vereist urgente aanpak. Maar dat betekent niet dat iets dat niet kwaadaardig is, niet hoeft te worden behandeld.
Ga inderdaad gewoon naar de huisarts, en vraag wat er aan de hand is en hoe dit te verhelpen. Dan krijg je gericht antwoord op je vraag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij lymfeklieren is het inderdaad zo dat pijn eerder wijst op een niet kwaadaardige zwelling. Echter, weet jij niet of deze 'knobbel' een lymfeklier is. Daarbij zijn opgezwollen lymfeklieren BOVEN het sleutelbeen (supraclaviculair) wel een reden voor zorg. Mocht deze bij jou nu net anders zitten kan dit dus iets zijn. Statistisch gezien is er bij knobbeltjes ergens vaak niks aan de hand, maar je moet het zeker laten bekijken door een arts, vooral als het geen lymfeklier is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding