Kan plasmacytoom veoorzaakt worden door een ongeluk?

Mijn zoon is 28 jaar en heeft ruim een jaar geleden een ongeluk gehad, ze hebben toen nooit foto's van zijn rug genomen, nu is hij er sinds 8 weken achter dat er een wervel gebroken is, uit een botpunctie blijkt nu dat hij beenmergkanker heeft, (plasmacytoom) mijn vraag is kan het zo wezen dat door dat ongeluk de kanker is gaan woekeren? Want hij is wel erg jong voor deze ziekte

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K
ronron1212
5 jaar geleden
Kanker kijkt niet naar leeftijd kijk naar alle kleine kinderen in het kankerziekenhuis.

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet.
Kanker en breuk hebben absoluut niets met elkaar te maken.
En kanker gaat ook niet woekeren door een breuk.
5 jaar geleden
Beenmergkanker wordt vaak ontdekt door een breuk in een ruggewervel. Zo'n breuk word dus niet veroorzaakt door een ongeluk.
Het ongeluk en de kanker hebben niks met elkaar te maken.