Na bloedonderzoek blijkt dat B-cel en CD4 waarden te laag zijn. Wat betekent dit?

Onze dochter is 13 jaar en is vaak ziek.
Nu blijkt dat haar B-cel abs 0,164
en haar CD4+ %lymf 48.6 te zijn .
Wat betekent dit precies?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Ziekten
2K
tinus1969
5 jaar geleden
Bij zulke uitslagen staan ook vaak normaalwaarden; wat zijn die?
Erna55
5 jaar geleden
Wanneer een arts een bloedonderzoek heeft aangevraagd, is er meestal ook al een afspraak gemaakt voor het bespreken van de Resultaten. Wanneer dit niet het geval is, maak een afspraak.

Antwoorden (1)

Het aantal CD4-cellen per mililiter bloed geeft aan hoe het met je afweersysteem is gesteld.Zodra iemand minder dan 200 CD4-cellen heeft, is er kans op infecties. Anderzijds:Je aantal CD4-cellen vergelijken met die van anderen heeft weinig zin. De ene mens heeft nu eenmaal meer CD4-cellen dan de andere. Laat de interpretatie ervan over aan de arts.
B cel hebben ook te maken met het immuunsysteem.
fremar