Bij welk bedrijf kan / kon je voor ca 47 euro een genetische lactose intolerantie test doen?

Een tijd geleden was er in een documentaire / iets soort gelijks een item over lactose intolerantie. Hierbij kwam naar voren dat er een bedrijf was dat een kit opstuurde waarbij je wat wangslijm moest afnemen. Dit werd opgestuurd en in een lab geanalyseerd.
Dit heb ik toendertijd opgezocht, maar kan het niet meer vinden. Als ik het me goed herinner gaat het om een Zweeds bedrijf (ik dacht in Stockholm) en de kosten waren ca 47 euro voor de kit. Weet iemand wellicht de site?

5 jaar geleden
in: Ziekten
1.6K

Het beste antwoord

Je kunt de Zweedse test hier bestellen:
https://www.personaldiagnostics.co.uk/Products/Lactose_Intolerance_kit.html
Zoals je zelf op deze site ontdekte, komt de test van Dynamic Code.
https://www.dynamiccode.com/en
Toegevoegd op 22 mei 2018 08:22: tekst
SimonV
5 jaar geleden
Thecis
5 jaar geleden
Dit is een Engels bedrijf, maar resultaat komt op hetzelfde neer. Ben wel benieuwd welke ik dan gevonden had (wel goedkoper ook, dank)
Thecis
5 jaar geleden
De site (van het Engels bedrijf) geeft aan dat ze de samples opsturen naar een lab in Zweden, genaamd Dynamic Code. Dit is het bedrijf waar ik naar zocht. Dus met een (kleine) omweg absoluut gevonden wat ik zocht. Dank!
SimonV
5 jaar geleden
Hier de site:
https://www.dynamiccode.com/en
Ze zenden zo te zien niet zelf naar het buitenland.
SimonV
5 jaar geleden
O, toch wel. Ik kom dan uit op slechts 26 pond inclusief verzending.