Kan iemand mij vertellen waarom mijn lies pijn blijft doen,terwijl ik 2 nieuwe heupen heb gekregen?

Ik heb sinds 2005 een diagnose Artrose gekregen van de ortopedist.Het is een reumatische aandoening. Hierdoor kan ik amper bewegen zonder pijn te hebben. Wie kan mij vertellen waarom die lies van mij nog steeds pijn doet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Ziekten
1.8K

Antwoorden (1)

Je vraagt wie jou kan vertellen waarom de lies pijn blijft doen. Het antwoord op deze vraag is: je behandelend specialist. Die kent jou, jouw lichaam en jouw situatie; iets wat van ons niet kan worden gezegd.

Het enige dat ik kan zeggen is dat het plaatsen van een nieuwe heup een fikse operatie is. Daarbij worden flink wat bindweefsels, vliezen en spieren geraakt en/of opgerekt. Het herstel daarvan kan vele weken tot zelfs maanden duren. Al die tijd heb je pijn in het geopereerde gebied.

Maar leg je vraag vooral voor aan de specialist. Die kan bekijken of je inderdaad "slechts" de gevolgen van de operatie ondervindt, en zo ja, dan kan hij een schatting geven van de hersteltijd. Indien de specialist tot de conclusie komt dat er iets anders aan de hand is, kan hij onderzoeken wat de onderliggende oorzaak is, en er mogelijk iets aan doen.

Succes!