wat kan ik tegen huidziekte ichtioses doen ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K
tinus1969
6 jaar geleden
Wat heeft de dermatoloog geadviseerd?
Cryofiel
6 jaar geleden
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Cryofiel
6 jaar geleden
Het "kan" dit zijn, het "kan" dat zijn, het "kan" ook wat anders zijn... Niet bepaald nuttig, toch?

Antwoorden (1)

Ichthyosis kan niet worden genezen. De behandeling bestaat uit het dagelijks goed insmeren van de huid met vette crèmes om te voorkomen dat de huid uitdroogt. Daarnaast zijn er speciale crèmes (bijvoorbeeld met ureum) om de hoornlaag dunner te maken. Factoren die de huid kunnen uitdrogen, zoals zeep, moeten vermeden worden. Vaak is ook behandeling met een medicijn nodig (acitretine).
fremar
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Goed antwoord - maar ik kan me niet voorstellen dat vraagsteller dit niet al wist.