Wat is leukocytospermie?

weet iemand wat het is en kan er wat over vertellen? Is het dodelijk? Kan ik nog gewoon kinderen krijgen als ik het heb? Ik heb op google gezocht en heb niks bruikbaars gevonden

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Ziekten
6.9K
Erna55
6 jaar geleden
De arts die je deze diagnose heeft gegeven weet heel goed wat het is. Wonderlijk dat deze je geen uitleg heeft gegeven .
Antoni
6 jaar geleden
Ik begrijp niet dat je niets bruikbaars hebt gevonden via Google. Via Google vind je namelijk dat leukocytospermie aanwezigheid van leukocyten in het semen (zaad) betekent. Leukocyten zijn witte bloedcellen. Prostatitis of een ontsteking van de prostaat wordt meestal aangetoond door leukocytospermie, maar dat betekent niet per definitie dat je zo’n ontsteking hebt als je leukocytospermie hebt. Leukocytospermie an sich is, voor zover ik kan vinden op internet, niet dodelijk. Je arts kan je informatie geven over vruchtbaarheid.
Antoni
6 jaar geleden
Beter gezegd: bij leukocytospermie is het aantal witte bloedcellen in het semen ongewoon hoog. Er is altijd een bepaalde hoeveelheid witte bloedcellen aanwezig.

Het beste antwoord

Ik begrijp niet dat je niets bruikbaars hebt gevonden via Google. Via Google vind je namelijk dat leukocytospermie een verhoogde aanwezigheid van leukocyten in het semen (zaad) betekent. Leukocyten zijn witte bloedcellen. Bij leukocytospermie is dus het aantal witte bloedcellen in het semen ongewoon hoog. Er is altijd een bepaalde hoeveelheid witte bloedcellen aanwezig. Prostatitis of een ontsteking van de prostaat wordt meestal aangetoond door leukocytospermie, maar dat betekent niet per definitie dat je zo’n ontsteking hebt als je leukocytospermie hebt.

Leukocytospermie an sich is, voor zover ik kan vinden op internet, niet dodelijk. Je arts kan je informatie geven over vruchtbaarheid.
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb een Engelse tekst voor je doorgelezen: Het is een ontsteking aan de ballen en de spermaleiders. Antibiotica zou kunnen helpen, maar dat is nog niet helemaal duidelijk. Een groot deel van de mannen die geen kinderen verwekken kunnen zou hiermee te maken hebben. Voor zover ik kon lezen is het niet dodelijk.
Meer kon ik uit de tekst niet wijs worden, maar hier heb je tenminste iets waarmee je het week-end door kunt.
Maak je geen zorgen voordat je arts je alles heeft uitgelegd, want het zal van man tot man ook wel verschillend zijn. Géén spoken in je hoofd, daar lijdt je alleen zelf aan en hoeft de waarheid niet te zijn.
Ik heb zelf twee maal kanker gehad en leef nog steeds. Ik weet hoe je hersenen met deze gegevens aan de haal kunnen gaan en je slapeloze nachten kunnen bezorgen. NIET DOEN.
Sterkte.
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Leukocytospermie betekent de aanwezigheid van leukocyten (witte bloedcellen) in het semen (zaad). Waar heb je gelezen dat het een ontsteking aan de de ballen en de spermaleiders betekent?
Antoni
6 jaar geleden
Beter gezegd: bij leukocytospermie is het aantal witte bloedcellen in het semen ongewoon hoog. Er is altijd een bepaalde hoeveelheid witte bloedcellen aanwezig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
erg bedankt