Hoe herstel ik het snelst na een acute bacteriele bronchitis?

Wel naar de huisarts geweest,een antibioticakuur gekregen,netjes afgemaakt,het gaat een stuk beter maar ik ben enorm snel moe.Wat kan ik hieraan doen behalve op tijd rusten?

7 jaar geleden
in: Ziekten
6.2K

Het beste antwoord

Eigenlijk kan je daar maar weinig aan doen. Na een bronchitis (of die nou viraal of bacterieel is) volgt vaak een periode waarin mensen nog erg snel moe zijn en/ of een slechte conditie hebben.
Eigenlijk het enige dat je kan doen is proberen om lichamelijk en geestelijk in zo goed mogelijke conditie te blijven door de komende weken regelmatig te leven, gezond te eten en veel te slapen. Luister vooral naar je lichaam en neem rust bij vermoeidheid.

Die herstel periode kan tot 6 weken duren, maar moet wel langzaam aan steeds een stukje verbeteren. Dat betekent dat als je geen verbetering bemerkt in 1-2 weken of als het langer duurt dan 6 weken je beter weer langs je huisarts kan. Als het allemaal langzaam maar zeker steeds wat beter gaat dan ben je in principe op de goede weg.

Zoals altijd natuurlijk wel: bij twijfel naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
flyingcrow
7 jaar geleden
Dankjewel voor het duidelijke antwoord,ik ben nu een week of 3 aan de sukkel,en het gaat langzaam beter.