Blijkbaar niet:
Behandeling
1. Bij klachten mag je vooral niet verder sporten. Je lichaam heeft recuperatie nodig om te herstellen. Leg tweemaal daags gedurende 15 minuten een ijspak op de pijnplek (steeds met een handdoek tussen ijs en huid, zodat je geen vrieswonden krijgt).

2. Bij het hervatten van de sportactiviteit is het belangrijk om de oorzaak te behandelen (spieren versterken, voetstand corrigeren met steunzolen, goed dempend schoeisel, op zachte ondergrond trainen, voldoende rust inlassen, trage opbouw). Versterking, stabilisatietraining en stretching van de spieren rond de enkel zijn aan te raden bij het hervatten van de activiteit.

3. Je kan je conditie evenwel op peil houden door de activiteiten te variëren (fietsen, aquajoggen, crosstrainer en zwemmen).

4. Hou er rekening mee dat het soms tot 6 weken kan duren vooraleer je de stap- of loopactiviteiten kunt hernemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgens andere bron wel:HOE WORDT EEN BEENVLIESONTSTEKING BEHANDELD?
Om de ontsteking te genezen geeft men antibiotica en een gipsverband, aangezien volkomen rust en het ontzien van het betreffende lichaamsdeel essentieel is.
fremar