Kan je lichaam echt die figuurlijke knop omzetten?

Als voorbeeld; man was van de week op zee. Ik thuis met onze twee meisjes. Ik voelde griep bij mijzelf opkomen. Koorts en pijnlijke spieren. Oudste dochter werd ziek. Zware griep en spugen. Mijn griep kwam dus even niet handig, ik zette voor mijn gevoel die figuurlijke knop om om zo voor haar te kunnen zorgen. Man kwam twee dagen later thuis en ik stort letterlijk in. Kreeg de griep verschijnselen twee keer zo hard terug. Alsof ik mijn lichaam met mijn geest echt even op pauze had gezet ofzo. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeker en als je het goed doet zou het ook zonder terugval kunnen.
http://www.innerfire.nl/wetenschap
Publicatie in PNAS en Nature!! en dan de pdf downloaden.
Erna55
9 jaar geleden
Het gebeurt vaker bij moeders dat ze " voor hun gezin" in staat zijn om ziekte aan de kant te schuiven. Stresshormonen maken het mogelijk om toch door te gaan.
Wanneer de " noodsituatie" afgewend is, komt het lichaam weer in de stand van " ziek zijn" .

Antwoorden (2)

Je lichaam kan tijdelijk voor extra adrenaline zorgen in noodsituaties, om te zorgen dat je even door kan zetten. In dit geval omdat je voor je zieke kind moest zorgen.
Zodra er dan weer rust komt (zodra je man thuiskwam) komt het extra hard terug.

Dit zie je ook vaak met mensen die heel hard werken en veel stress hebben. Die worden altijd ziek zodra ze vakantie hebben of paar dagen vrij zijn.

Het is inderdaad een soort knop, evolutionair, om door te kunnen zetten bij stress, gevaar en nood, maar het is dus niet gezond om altijd zo te doen (wat veel mensen wel doen helaas).
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
+ , mooi uitgelegd.
Kristal
9 jaar geleden
+1
De geest is zeer sterk en je dient het niet te onderschatten. Blijkbaar kun jij die knop omzetten. Onbewust kun je het, maar nu je bewust bent van je onderbewuste krachten is het zaak om je bewust om te gaan met je onderbewustzijn.

Het klinkt vaag en het is ook vaag, maar zorg er voor dat je met die vaagheid goed om kunt gaan.

Ga uit van je eigen ervaringen en je eigen krachten, want het werkt toch bij iedereen toch net iets anders en die knop zit in je innerlijke wereld en veel is bekend over de uiterlijke wereld, omdat dat de wereld is die wij allemaal delen, maar de innerlijke wereld is voor elk mens uniek. En maakt ook elke mens uniek.