Is het mogelijk om via internet een aantal foto's aan een doktor te laten zien? om de ziekte te kunnen herkennen?

Het gaat om de benen en voeten van een kennis van mij die woont n het buitenland. Die zijn donkere kleur geworden en heeft hij behoorlijk pijn. Hij krijgt alleen pijnstieller van huidige doktor's en verder niks.

9 jaar geleden
in: Ziekten
1K
Antoni
9 jaar geleden
Google eens met "consult via internet" en je vindt een aantal mogelijkheden.

Het beste antwoord

Ja, dat is mogelijk.

Via http://www.huidconsult.nl/portal/index.php/Gratis-advies-per-mail.html kan je gratis een huidadvies krijgen. Je ontvangt dit advies per mail na het beantwoorden van een aantal vragen:

"U kunt gratis een persoonlijke vraag stellen aan een van onze ervaren dermatologen. U vult daarvoor een eenvoudige vragenlijst in, waarin u uw probleem kunt uitleggen en een gerichte vraag kunt stellen. Een antwoord is alleen gegarandeerd indien u digitale foto’s toevoegt. U krijgt dan binnen 3 werkdagen via e-mail een uitgebreid antwoord van de dermatoloog. Bij mailback wordt alleen antwoord en advies gegeven en is directe behandeling van uw huidprobleem niet mogelijk; er wordt geen recept opgestuurd. Indien u geen foto's meestuurt maakt u dan gebruik van de mogelijkheid om uw vraag te stellen via het insturen van een reactie bij een artikel."

Zie http://www.huidconsult.nl/portal/index.php/wrapper.html voor de vragenlijst.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat geen enkele dokter, met alleen de foto's, een diagnose kan stellen. Waarschijnlijk zal een arts eerst bloed (en mogelijk urine) onderzoek willen doen, om diverse mogelijkheden uit te sluiten, en om te weten of er ergens een ontsteking o.i.d. zit.
9 jaar geleden
Utrecht
9 jaar geleden
Daarnaast is die andere persoon geen patiënt van deze Nederlandse dokter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In het geval van huidaandoeningen is dat niet helemaal waar. Daar kan een dokter met een paar goede plaatjes en een duidelijk verhaal erbij vaak al een heel eind komen.