Wat is de invloed van wiet op epilepsie?

Dus is wiet goed of niet goed tegen epilepsie? Of hangt het af van de persoon?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
4.3K
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik lees veel tegenstrijdige berichten, maar matig gebruik schijnt in ieder geval geen kwaad te kunnen.

Het beste antwoord

Er zijn heel veel mensen (volwassenen én kinderen) die baat hebben bij het gebruik van cannabis bij epilepsie. Maar dan niet door het te roken, maar in de vorm van cannabisolie.
In Nederland is het nog nauwelijks bekend en wordt er dus ook nog niet veel mee gedaan, in Amerika en Canada is het veel bekender.

Bij de Stichting Mediwiet is hier meer info over te vinden. Dit is de link naar een filmpje van iemand die van haar aanvallen af is gekomen door het gebruik van cannabisolie.
Zie: https://www.youtube.com/watch?v=TvKfKQGMcPk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

epilepsie schijnt in dezelfde groep van migraine te vallen,ik heb zelf eens voor een migraineaanval wiet geprobeerd,nooit meer,werd er nog zieker van.
maar bij sommigen schijnt het wel te helpen dus neem aan dat ,dit ook per individu voor epilepsiepatiénten geldt