Ik heb seborroïsch eczeem wat zou daar goed tegen helpen?

Vorige week was ik bij de dokter en die zei me dat ik seborroïsch eczeem. Verder onderzoekte ik zelf ook want ik werd het een beetje zat het schilferde rond me neus, kin en wenkbrauwen. Hebben jullie misschien tips voor mij?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
tinus1969
10 jaar geleden
Wat was het advies van de dokter?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurazijn helpt goed tegen eczeem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij gaf me paar shampoo's voor me haar want daar heb ik ook eczeem maar dat hielp niet dus toen kocht ik zelf een shampoo ik had alle informatie gevonden en nu ben ik er van af. Alleen heb ik sommige kleine schilfertjes rond me neus en wenkbrauwen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn vriendin heeft het ook heel erg. Zei miet vaak voor onderzoek naar het ziekenhuis en moet elke avond 3 zalven ofzo op doen. Vraag daar maar eens naar

Antwoorden (4)

Er zijn talloze cremes en lotions die daar goed tegen helpen. Vaak geneest het niet 100% maar het onderdrukt de verschijnselen. Vraag je huisarts om die medicijnen of nog beter: laat je doorverwijzen naar een huidarts.
10 jaar geleden
Ik heb zelf ook al sinds mijn jeugd last van seborroïsch eczeem rond mijn neus en wenkbrauwen. Na veel verschillende middelen geprobeerd te hebben (homeopathie, medicatie via verschillende dermatologen) heb ik nu twee middelen die werken. Althans, ze onderdrukken de verschijnselen. Ik moet nog wel enkele keren per week smeren. Ik raad aan om een verwijzing naar de dermatoloog te vragen aan je huisarts en die te laten beoordelen wat je nodig hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat ik vergeet: ik heb er aanzienlijk minder last van als ik op vakantie de zon en zee (zout water) opzoek. Maar ik weet niet of dat voor iedereen geldt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel herkenbaar je toevoeging.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
naam van de middelen die je nu gebruikt en die helpen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor overdag gebruik ik een mengsel van ketaconazol en triamcinolon. 's Nachts gebruik ik koolteeroplossing in vaseline lanette crème. Maar nogmaals: vraag advies bij een dermatoloog.
Ik gebruik topicorte. Erg duur. Maar ik denk heel eerlijk gezegd dat ik dat je/we ermee zullen moeten leren leven.. Het is blijvend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor alles is er wat te doen! Ik geloof niet in opgeven want in deze wereld draait alles om geld zodra je geld hebt doen ze alles voor je. En ik ben al na de dermanteloog geweest
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dermatoloog
Ken jeiemand die borstvoeding geeft? Moedermelk er op doet wonderen. Erkt tgen heel veel huidkwaaltjes en oogkwaaltjes. Er zijnhele volksstammen die het gebruiken, maar in Nederland weet bijna niemand het.