Kan je een teek die op je huid zit doden/verdrinken door bijv. 1 uur in bad te zitten?

Op herfstvakantie liepen we door het bos, en daarna zouden we eigenlijk een tekentest moeten doen. Het zijn 4 oudere kids die we hebben, en het begint een beetje genant te worden ze van top tot teen te begluren...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
8.9K
Poet
10 jaar geleden
Van in bad zitten gaan teken niet dood. Ik heb thuis een hoge spiegel waarin ze zichzelf controleren van top tot teen, voor & achter. Bij ons krijgen ze overigens les hierover op basisschool en ook op scouting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt je kinderen wellicht controleren op hun rug enzo, dan mogen zij de gênante delen zelf bekijken.
Ivana
10 jaar geleden
Als je het bos ingaat moet je altijd, zomer en winter, huidbedekkende kleding dragen (lange broek en t-shirt met lange mouwen, lange sokken). De kans dat er dan teken op je huid komen is nihil.
Een teek laat zich op de huid vallen en blijft ter plaatse. Je hoeft dus alleen de blote delen te controleren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Genant vs kans levensbedreigende ziekte.
Dat is lijkt me een keuze. Genant verliest het altijd van lyme.
Summo
10 jaar geleden
ivana, wat je zegt klopt echt niet, ze kruipen over je huid naar warme en vochtige plekken, over genant gesproken, in je bilspleet is nl een hele favoriete plek en ik ken niemand die daar bloot mee rondloopt ;) dus hoe komen ze daar dan?
Ritsuka
10 jaar geleden
ze kunnen zichzelf toch controleren?

Het beste antwoord

Nood breekt wet. Controleer heel precies op teken, en als de dames en heren dat niet leuk vinden, jammer. De meeste teken zitten op armen en benen, maar ze kunnen ook onder een t shirt terecht zijn gekomen. Ik heb er ooit een op mijn buik gehad. en ik was geheel gekleed.
Echter, als niemand tot dusverre een kring heeft gezien op het lichaam, zal het wel meevallen. Bovendien valt een volgezogen teek wel op, die is zo groot als een erwt. Maar verdrinken kan je een teek niet. Die is super taai. Ik zou gewoon mijn functie van ouder uitoefenen! Als je eenmaal bent geïnfecteerd is dat een levenslang probleem en dat wil niemand.