Is tering hetzelfde als kanker?

Vroeger stierven er veel mensen aan de tering,maar is dat hetzelfde als kanker?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
13.9K

Het beste antwoord

Tering was vroeger de naam voor wat we nu tuberculose noemen. De naam verwijst naar het feit dat mensen met tbc snel vermagerden, of 'wegteerden'.
Wij kennen het woord 'tering' ook nog steeds in de uitdrukking 'de tering naar de nering zetten'. Dat betekent: niet méér opmaken dan je verdient.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, tering is tuberculose oftewel TBC en is dus geen kanker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee

tubercolose is een is een ernstige, soms besmettelijke bacteriële infectieziekte veelal veroorzaakt door Mycobacterium tuberculosis

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tuberculose

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mycobacterium_tuberculosis

Kanker (Latijn: neoplasma malignum) is een aandoening die gekenmerkt wordt door de volgende verschijnselen:

er zijn cellen die zich onbeheerst vermenigvuldigen en dit blijven doen;

de woekerende cellen breiden zich uit in omliggend weefsel en richten hier schade aan (invasieve groei of infiltratie);

de woekerende cellen verspreiden zich ook naar ver weg gelegen plaatsen in het lichaam (metastasering ofwel uitzaaiing). Dit geschiedt via de lymfevaten (lymfogene metastasering), via het bloed (hematogene metastasering) en in aanwezige lichaamsholten (bijvoorbeeld buikholte).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kanker